Monday, June 22, 2009

sayau 1..


Sayau gurl: Sayau..apakah arti nya kemerahan di leher sang lelaki..

Sayau boy: digigit kuntilanak..

Sayau gurl: mengapa kah sang lelaki bangga menunjuk kan kemerahan itu..

Sayau boy: dia bangga kerna dia bukan orang kita..dosa pahala..tak di kira.. pada kita..ia memalukan saja..kalo ada pun..mau dibuang terus masa itu juga..yang merah itu..kerjanya si dara..yang darah nya panas membara..kerna nafsu asmara..bibir di paksa meletak tanda..di leher si jejaka...

Sayau gurl: teda kah rasa malu barang sekelumit..sabagai manusia yang bernafas dengan udara yang di hutangkan oleh alam..sayau berasa malu teramat dalam..dan berdoa agar di jauh kan dari sifat si dara yang rakus melepaskan tanda itu..miliknya nafsu nafsi..

Sayau boy: duniawi dijanji pada si naif yang buta ada wujud nya ilahi..yang memerintah langit dan bumi..barang siapa yang tuannya syaitan..akan terkikis la iman..akan terlarut rasa pada tuhan..nafsu nafsi jadi kawan..kernadunia di utamakan..akhirat di lambat lambatkan..mereka yang akan tenggelam..yang akan karam..kerna yang selamat..adalah umat muhammad saw..

Sayau gurl: hati terikut nafsu di dada..laku menolak apa di minda..terjadi la ceritera cinta yang merosakkan iman di jiwa..ku minta pada tuhan yangsatu..lindungi kita dari syaitan yang menggoda..amin..

Sayau boy: amin..mudahan di jiwa ada yarabul alamin..moga ke syurga di pimpin..oleh iman yang tidak kering kering..amin..

"Nafsu mengatakan wanita cantik atas dasar rupanya, akal mengatakan wanita cantik atas dasar ilmu dan kepandaiannya, dan hati mengatakan wanita cantik atas dasar akhlaknya"

No comments:

Post a Comment